Thursday, August 28, 2008

Tafsiran keputusan pilihanraya kecil Permatang Pauh.

Tafsiran keputusan pilihanraya kecil Permatang Pauh.

JOHOR BAHARU, 27 Ogos (Bernama) -- Keputusan pilihan raya kecil Permatang Pauh, yang dimenangi penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak boleh ditafsirkan sebagai satu trend yang boleh berlaku di kawasan-kawasan lain, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari Rabu.

(www.bernama.com)

Menarik juga ulasan daripada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tentang kemenangan Pakatan Rakyat. Sesetengah rakyat bersetuju dengan pernyataan ini. Sesetengah yang lain ada pandangan yang tersendiri.

Benarkah trend sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat sekadar berlaku di Permatang Pauh? Penganalisis-penganalisis mesti tertarik untuk melakukan kajian tentang perkara ini.

Sesuatu yang menarik dalam pilihanraya kecil ini ialah peralihan sokongan penyokong BN kepada PR. Ini berlaku di Permatang Pauh. Keadaan permatang pauh bukanlah kawasan bandar besar. Jika di bandar-bandar kecil berlaku perubahan, di bandar-bandar besar sudah pasti berlaku perubahan. Jika kampung di sekitar Permatang Pauh berlaku perubahan, percaya dan yakinlah bahawa kampung-kampung lain di seluruh malaysia juga berlaku perubahan. Rakyatlah berkuasa merubah nasib rakyat. Permatang Pauh agen perubahan.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP