Thursday, September 11, 2008

16 September : ADUN melompat sama?

Tanggal 16 september akan tiba tidak berapa lama lagi. Menjadi tanda tanya, siapakah Ahli Parlimen (AP) BN yang akan melompat kepada Pakatan Rakyat (PR). Apabila AP lompat, ADUN ikut melompat atau duduk di takuk lama masih menjadi misteri. ADUN yang berjiwa rakyat akan menilai kerajaan mana yang membela rakyat. Mungkin terasa malu untuk melompat tetapi ada yang terpaksa melompat. Mungkin ada yang melompat kerana ditolak. Mungkin ada melompat kerana terkejut dan mungkin yang melompat kerana dibawa melompat.

Membangun sesebuah negeri atau negara bukan dibuat seorang individu. Ia dibangunkan oleh AP dan ADUN yang merangka dasar. Sedarilah bahawa jawatan AP atau ADUN adalah satu amanah dari Allah yang akan dipersoalkan. Jika melompatnya AP dan ADUN memberi kebaikan kepada agama dan negara, sudah pasti akan mendapat ganjaran dari Allah. Keberkatan bulan ramadhan yang di dalamnya ada keampunan dan rahmat, eloklah AP dan ADUN kembali berpegang kepada ajaran Al-Quran dan Al-Sunnah.

Perubahan yang akan dilakukan oleh AP dan ADUN akan memberi kesan kepada 25juta rakyat Malaysia. Jika dengan perubahan itu, Islam dimartabatkan maka martabatkan pahala untuk dirinya. Jika perubahan itu membawa kepada kebajikan, maka seluruh rakyat yang mendapat faedah.

Apa yang berlaku pada 16 September ini hanya Allah yang tahu. Tiada yang mustahil bagi Allah. Allah memberi kekuasan kepada sesiapa yang disukai dan Allah merampas kekuasaan itu daripada sesiapa sahaja yang Dia mahu.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP