Monday, September 1, 2008

Dakwah PAS berkesan.


Pergerakan Pemuda Umno negeri Perak hari ini mendesak supaya Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin turut memberikan lot tanah kepada Sekolah Agama Islam milik persendiran dan Sekolah Agama Pondok dalam usaha memaju dan memartabatkan agama Islam di Perak.
(www.bernama.com)

Berpuluh tahun PAS yang bergerak sebagai badan siasah dan dakwah di Malaysia. Pada muktamar baru-baru ini, PAS berfungsi sebagai badan siasah, dakwah dan tarbiyyah. PAS berdakwah kepada rakan dan lawan. Berpuluh tahun jugalah PAS membela dan memperjuangkan Sekolah Agama Rakyat (SAR) di seluruh negara.

Sesuatu yang menarik apabila pemuda UMNO Perak turut membela Sek Agama dan pondok-pondok. Ini sesuatu yang positif. Desakan pemuda UMNO ini harus ditujukan kepada semua negeri di Malaysia dan sepatutnya ditujukan khusus kepada kerajaan pusat.

Kesedaran pemuda UMNO ini mesti ikhlas dan kesedaran ini timbul hasil usaha PAS mendakwah kepada lawan. Selepas ini kerajaan PR dan lebih-lebih lagi kerajaan pusat mesti mengembalikan hak-hak SAR yang dinafikan dahulu. Kerajaan pusat mesti menarik balik fitnah yang dilemparkan kepada SAR sewaktu menarik bantuan tempoh hari. Sempena bulan ramadhan al mubarak ini, semoga SAR terbela dan seterusnya SAR membela Islam di Malaysia.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP