Friday, September 5, 2008

Gerakan bergerak?

Kisah bulan lepas, isu Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat Gerakan, Datuk Dr Toh Kin Woon mengumumkan keluar parti berkuat kuasa serta-merta bagi memberi tumpuan terhadap kerja amal menjadi seribu tanda tanya.

Kisah kedua tentang parti Gerakan ialah mengenai cadangan perwakilan dari Perak supaya parti itu meninggalkan Barisan Nasional menjadi beribu tanda tanya.

Kisah terbaru kisah Gerakan bukan ‘pak turut’ menjadi sejuta tanda tanya.

Gerakan akan mengkaji semula kedudukan parti itu dalam Barisan Nasional (BN) sekiranya parti-parti komponennya terutamanya Umno, gagal membuat perubahan untuk mengembalikan keyakinan rakyat, kata pemangku presiden parti itu Tan Sri Dr Koh Tsu Koon hari ini.

Sambil menegaskan Gerakan bukan parti "pak turut" dalam BN, Koh bagaimanapun berkata, parti itu tidak akan tergesa-gesa dalam tindakannya dan akan memberi "tempoh munasabah" sebelum mengambil sebarang tindakan.

Gerakan akan terus mendesak agar dilakukan perubahan dan pembaharuan dalam BN tetapi sekiranya usaha itu tidak berhasil, parti itu akan mengkaji semula kedudukannya dalam BN, katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Parti Gerakan Kelantan di sini hari ini.

(www.bernama.com)

Apakah tanda dan ertinya apabila isu ini timbul. Pembaca dapat ramalkan apa yang digerakkan oleh Gerakan. Banyak persoalan boleh diramalkan. Isu ini tidak dapat tidak akan membuka ruang kepada tarikh peralihan kuasa 16 September.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP