Wednesday, September 10, 2008

Pelabur Tunggu 16 September.

Tarikh 16 september juga mendapat perhatian daripada pelabur-pelabur. Dilaporkan tentang kejatuhan Bursa Malaysia pada 9 September 2008. walaupun 6 hari lagi tarikh 16 september akan tiba, tetapi para pelabur sudah mengambil langkah berhati-hati dalam pelaburan.

Pasaran saham dijangka akan pulih jika tarikh 16 September betul-betul terjadi. Keterbukaan dan ketelusan dalam kerajaan PR ,Kelantan, Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang meyakinkan pelabur. Ketokohan DSAI dalam kewangan dan ekonomi memberi kelebihan. Pengalaman menjadi menteri kewangan yang berjaya sebelum ini dapat memulihkan ekonomi negara.

Dengan janji PR untuk menghapus akta-akta zalim, memberi ‘integriti’ kepada badan kehakiman, BPR, SPR dan ketelusan dalam pentadbiran menjadi faktor yang menarik perhatian para pelabur.

Ekonomi yang baik sudah pasti memberi manafaat kepada rakyat dan negara berkebajikan dapat dilaksanakan dengan berkesan. Tarikh 16 September ini diharap menjadi rahmat kepada rakyat Malaysia dan pelabur-pelabur.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP