Wednesday, November 26, 2008

KL memerlukan Datuk Bandar 'beriman'

Jawatan Datuk Bandar Kuala Lumpur menjadi tanda tanya apabila kontrak Datuk Bandar sekarang, Datuk Ab Hakim Borhan berakhir pada 14 Disember ini. Namun, manusia jenis manakah yang akan dilantik. Warga kota memerlukan seorang Datuk Bandar yang beriman, beramanah, ikhlas dan diterima ramai.

Semestinya pandangan semua Ahli Parlimen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sama ada dari kalangan BN atau Pakatan Rakyat mestilah diambil kira. MP Pakatan Rakyat bukannya tunggul. Mereka ini berhak menyuarakan pandangan mewakili pengundi mereka.

Satu mentaliti baru menstilah dibina dalam mencapai Bandar Raya maju. Pandangan politik mestilah diketepikan dalam memberi kebaikan kepada rakyat. Gerak kerja wakil rakyat dari PR mestilah disokong dan diberi galakan. Hak mereka untuk menggunakan dewan, padang dan kemudahan awam mestilah diberikan.

MP dari PR juga berhak diberi taklimat dan dipanggil bermesyuarat bulanan Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL) kerena mereka ini lebih rapat dengan rakyat. Apalah salahnya sama-sama membina kemajuan Bandar Raya Kuala Lumpur yang menjadi lambang Malaysia di mata dunia.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP