Saturday, May 23, 2009

Kita Lihat, Siapa Yang Rugi.

DUN Penanti yang akan direbut oleh 4 calon dengan ketidakhadiran calon BieN. BieN tidak bertanding di penanti atas alasan ‘pembaziran’ dan seterusnya kerugian wang kerajaan. Sekali fikir ya tak ya juga berlaku kerugian.

Sangat tepat alasan yang diberikan untuk tidak bertanding di Penanti. Memang akan rugi dan sangat merugikan. Pengundi di Penanti tidak dapat jalan tar yang baru melalui projek ‘mi segera’, pelajar sekolah tak dapat bantuan basikal baru, warga emas tidak mendapat bantuan kebajikan segera, petani tidak mendapat bantuan baja dan racun, sekolah tidak mendapat bantuan komputer, catering tidak mendapat tempahan, hotel tidak mendapat pelanggan, kontraktor kelas F tidak mendapat projek segera, OKU tidak mendapat bantuan kerusi roda, belia tidak mendapat bola dan jersi, dan masjid tidak mendapat bantuan karpet. Semuanya segera. semuanya akan ‘dapat’ jika BieN bertanding. Dapat betul-betul atau dapat ‘janji’ tetapi sekurang-kurangnya pengundi di kawasan tersebut mendapat tempias bantuan segera.

Lihatlah sepanjang pilihanraya di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Pelbagai projek segera dibuat walaupun ada yang tak siap dan terbengkalai. Dalam banyak-banyak golongan yang rugi, golongan kontraktorlah yang paling marah. Kebanyakkan kontraktor ada kaitan dengan BieN / Amno. Alamak, Tak adalah projek kali ini. Ada lagi yang rugi ialah ketua-ketua cawangan yang tak dapat mengendalikan duit berkempen. Rugi, sungguh rugi. Orang yang rugi ini sepatutnya marah kepada BieN kerana tak meletakkan calon.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP