Tuesday, July 14, 2009

'kuasa' jambatan tak menjadi

Heboh di Manek Urai tentang umpan jambatan yang djanjikan pemimpin Umno termasuk oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhuyiddin Yassin yang mahu membina jambatan baru.Jambatan yang menghhubungkan manik Urai Lama dan Manik Urai Baru.

Jika diungkap kisah lama, Menjelang pilihan raya umum lalu Umno menjanjikan mahu membina lebuh raya antara Kuala Krai - Kota Bharu dan membina jambatan kedua Sultan Yahya Petra, namun sehingga kini ia tidak terbina.



Tren sogokan jambatan, adalah modal yang besar dan selalu digunakan dalam pilihanraya. jambatan ini menjadi 'kuasa' yang bermodal kecil iaitu air liur je. bergegar-gegar janji untuk membina jambatan di sana sini.



Modal jambatan tidak termakan di DUN Manik Urai tetapi termakan di peti undi Manik Urai Lama dan Manik Urai Baru. kedua-dua peti undi ini dimenangi oleh BieN. Dipercayaai pada pilihanraya ke-13 akan datang pengundi di kedua-dua tempat ini akan kembali mengundi PAS kerana janji BieN untuk membina jambatan tidak 'ditunaikan' dan hanya menjadi umpan pilihanraya sahaja.


0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP