Sunday, July 5, 2009

...berita derita dan buruk bagi PAS...

Dikhabarkan lebih 3.7 juta warganegara yang layak mengundi, masih belum mendaftar sebagai pemilih sebagaimana yang dinyatakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) baru-baru ini.


Berita ini adalah baik bagi PAS jika semua yang belum mendaftar itu akan daftar semuanya. Bertuahlah PAS andaikata semua yang belum daftar itu datang sendiri ke pejabat pos atau SPR untuk mendaftar. Kerja jamaah PAS menjadi mudah jika itu yang berlaku. Tapi ingat , kemenangan jamaah Islam bukan percuma dan mudah. Sirah Nabi yang ditunjukkan oleh junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w membuktikan kerja Islam mesti dilaksanakan dengan bersunggguh-sungguh dan tersusun.

Berita ini akan menjadi berita derita dan buruk bagi PAS jika hanya dibaca , disembang di kedai kopi dan mengharapkan buah yang gugur. Berapa banyak DUN yang PAS kalah di bawah 1500 undi dan Parlimen yang PAS kalah di bawah 5000 undi.


terpulanglah kepada PAS , terutamanya Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat untuk mengambil dan menggunakan kesempatan yang ada. Jangan senang hati dengan keadaan zon selesa di negeri Pakatan Rakyat dan zon 'rasa-rasa' selesa di negeri-negri bukan Pakatan Rakyat.


PAS mesti ambil manafaat dan peluang daripada pengundi muda yang belum mendaftar sebagai pemilih. Peluang yang Allah berikan ini tidak patut dipersiakan. Satu pengundi muda baru yang didaftarkan, menjamin pahala dari Yang Maha Esa merikutan momentum para pengundi muda ini yang mengundi Parti Islam Se-Malaysia. Ayuh geraklah pemuda PAS sekalian untuk menambah pengundi muda. sendiri mau ingat...

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP