Thursday, December 3, 2009

Mari bersam MB...

Berdoa satu amalan murni dan dituntut dalam beragama. Seluruh kehidupan manusia mesti diisi dengan doa. Dari bangun tidur sehingga tidur semula.

Antara doa yang dimakbulkan oleh Allah taala ialah doa orang yang dizalimi, tidak kira orang yang dizalimi itu orang islam atau bukan islam. Seorang yang dizalimi mestilah mengambil peluang yang Allah berikan makbulnya doanya dengan berdoa bersungguh-sungguh dan berterusan sehingga perkara yang menzaliminya terangkat.

Hari ini rakyat Kelantan dan Terengganu telah dizalimi. Hak royalti minyak dizalimi dengan ditukar kepada wang ehsan. Seluruh rakyat Kelantan dan Terengganu mesti bersama-sama MB Kelantan yang memanjatkan doa agar Allah mengubah fikiran orang yang zalim mengembalikan royalti minyak dan jika masih terus bersikap zalim doakan moga Allah memberi pembalasan yang setimpal dengan kezaliman yang dilakukan.

Bagi orang yang tak pandai berdoa pun boleh berdoa agar Allah mengabulkan doa MB Kelantan. Bayangkan betapa makbulnya doa berjuta rakyat Kelantan dan Terengganu dalam isu ini. Ayuh rakyat Sabah dan Sarawak juga bersama MB Kelantan dalam isu ini kerana hasil minyak juga terdapat di sana dan ada kemungkinan mereka juga akan dizalimi.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP