Sunday, March 28, 2010

kebajikan untuk rakyat.

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengambil satu tindakan yang serius dalam menjaga kebajikan rakyat. Dalam isu pembelian rumah kos rendah, rakyat yang ditawarkan borang permohonan membeli rumah kos rendah lebih tinggi daripada harga sebenar iaitu RM2 disarankan supaya membuat laporan polis atau melaporkannya terus kepada Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Selangor yang juga pimpinan PAS negeri, Iskandar Abdul Samad bertidak demikian setelah menerima aduan daripada orang ramai bahawa terdapat pihak menawarkan borang tersebut dengan harga setinggi RM300. memang pun berlaku di mana-mana negeri Bahasa Inggeris en yang borang pun dijual dengan harga yang mahal malah diberi kepada kroni amnu sahaja.

Borang permohonan untuk membeli rumah kos rendah di Selangor adalah hanya RM2 sekeping dan borang tersebut boleh didapati dari Lembaga Perumahan atau dari mana-mana pejabat daerah.

ketelusan dalam agihan rumah kos rendah akan dilaksanakan kerana pimpinan dari kalangan jamaah Islam akan takut kepada Allah apabila ditanya diakhirat kelak tentang amanahnya.
Siapa-siapa yang hendak membeli rumah kos rendah mesti mendaftar dengan Lembaga Perumahan dengan menyatakan lokasi yang hendak dibeli

Hanya mereka yang berpendapatan isi rumah kurang dari RM2,500 sebulan layak membeli rumah kos rendah.

Sudah pasti rakyat dapat menilai kepimpinan Pakatan Rakyat sekarang berbanding dengan kepimpinan yang terdahulu.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP