Monday, April 26, 2010

Maklumat Tidak Sampai.

24,997 undi untuk BN ,P. Kamalanathan dan 23,272 undi untuk Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim dalam PRK Hulu selangor kelmarin. Jumlah kedua-duanya sebanyak 48,269 undi yang dikira setelah ditolak undi rosak.

Selama dua tahun pemerintahan PR di Selangor, pelbagai program kebajikan dan mengekonomikan rakyat dilaksanakan. Puluhan juta ringgit dibelanjakan dan berpuluh-puluh perubahan berlaku dari sistem pemerintahan BN sebelum ini kepada pemerintahan yang lebih baik.

Malang bagi PR, perubahan yang dilakukan kurang diketahui oleh masyarakat Selangor khususnya masyarakat Hulu Selangor. Sebaran maklumat kurang sampai ke akar umbi. Kalau sampai pun isu tersebut kurang difahami dan kurang diperkatakan oleh rakyat.

PR tidak harus hanya bergantung kepada media baru (internet) dalam penyebaran maklumat. Media lama seperti surat khabar, risalah, makalah tidak harus ditinggalkan. Gandingbahukan media lama dan media baru dalam penyebaran maklumat kerana masing-masing media ada peminat dan pengaruhnya.

Jadinya, satu pengajaran kepada PR supaya masyarakat perlu diberi maklumat yang lengkap atau dengan kata lain rakyat perlu berilmu dan Budaya ilmu mesti dibudayakan. Benarlah pesan Nabi Muhammad, jika nak berjaya di dunia dengan ilmu, nak berjaya di akhirat dengan ilmu, dan hendak berjaya di dunia dan di akhirat juga dengan ilmu.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP