Wednesday, July 21, 2010

Hilang cerita harga barang naik.

Cerita harga barang naik tenggelam apabila cerita tentang kerjasama UMNO-PAS dimainkan. Nampaknya berjaya taktik ini yang digunakan. Secara tidak langsung, rakyat pun tak bincang sangat isu kenaikan harga barang disebabkan segelintir pemimpin PAS memberi komen yang ‘agak terlebih’. Isu ini berulang kali dimainkan . Sepatutnya cukup seorang berdua sahaja pemimpin yang membuat kenyataan.

Apa pun ahli PAS khususnya dan rakyat Malaysia amnya tertunggu-tunggu apakah kesudahan isu ini dan lama mana ia akan dimainkan? Bagi ahli PAS yang ditarbiyah memahami dan memberi kepercayaan kepada pimpinan untuk m enyelesaikan isu ini, namun bagi ahli biasa yang mungkin tarbiyahnya belum sebati sedikit memberi kesan.

Sudah jelas lagi bersuluh dengan kenyataan setiausaha agung dan mursyidul am tentang isu ini. Ayuh kembali kepada isu rakyat kerana rakyat hendak melihat kesungguhan PAS membela nasib mereka. Isu ini sangat sesuai untuk membongkar dan menyenarai siri-siri ‘kemusnahan’ agama dan bangsa oleh UMNO selama puluhan tahun.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP