Sunday, October 11, 2009

N31 Bagan Pinang: Ramalan Tak Menjadi.

Ramalan tak menjadi di Bagan Pinang. Pakatan Rakyat kalah besar kepada perasuah dengan majoriti lebih 5k undi. Rumputkarpet ramal menang 11 undi tetapi sebaliknnya yang berlaku. Mengapa diramal PR menang dengan 11 undi kerana PR akan menentang orang yang rasuah. Mustahil penduduk Bagan Pinang yang terpelajar sanggup mengundi orang yang rasuah. Rupa-rupanya penduduk Bagan Pinang "sukakan" rasuah.


Selepas ini, adakah pelancong dari luar Bagan Pinang, jika hendak ke PD mesti menyediakan wang rasuah? ini satu persoalan yang menjadi tanda tanda kepada rakyat Malaysia? Dunia luar yang melihat keputusan pilihanraya DUN Bagan Pinang ini akan melabel negara rasuah.


Terlintas difikiran, patutlah tahap indek rasuah Malaysia semakin menurun jika mentaliti rakyat, khususnya di bagan Pinang yang sukakan rasuah. Rekod rasuah, telah menjatuhkan ekonomi banyak negara dan sejarah membuktikan keburukan rasuah. Apa pun, tahniah kepada perasuah yang menang dan tahniah juga kepada pengundi yang sukakan perasuah. Rasuah tak berdosa agaknya...

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP