Friday, September 12, 2008

MP: Dari Taiwan ke bulan pula?


Kisah MP pemerintah yang dihantar melawat ke Taiwan menimbulkan persoalan yang tidak terjawab. Nun jauh di Taiwan, namun MP ini tetap dikejar. Dilaporkan bahawa empat orang MP dari PKR menjejaki mereka di Taiwan.

Taiwan bukannya jauh sangat. Boleh sampai dalam beberapa jam dari Malaysia. Dalam benak hati ‘Pi Em’, kemanakah lagi hendak dihantar anak buahku ini. Kalau dihantar ke timur tengah atau Afrika juga dapat diikuti oleh MP PKR. ‘Pi Em’ boleh bertanya JJ kemana hendak dihantar mereka ini.

Misi menghantar angkasawan ke bulan mengambil masa yang lama. Sebelum pergi diwajibkan menjalani latihan di Rusia untuk beberapa ketika. Selepas itu barulah mereka boleh “melancong” ke bulan. Idea ini boleh digunakan oleh ‘Pi Em’ untuk menghantar MP yang disyaki untuk melacong ke bulan. Sudah tentu MP dari PKR tidak dapat mengikuti mereka ini.

Nampak gayanya semua perancangan tak menjadi. Alamat nak karam kapal ‘Pi Em’ ni. Tarikh 16 September Pasti tiba. Apa lagi perancangan yang hendak dilakukan oleh ‘Pi Em’ . Ingat, manusia merancang dan Allah juga merancang. Sesungguhnya perancangan Allah adalah yang lebih sempurna.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP