Friday, September 12, 2008

Rebut bakinya.

30% ramadhan telah berlalu. Baki 70% lagi menjadi rebutan. Rebutlah sebanyak-banyaknya keberkatan ramadhan ini kerana ia tidak akan habis. Hari yang berlalu mestilah diambil pengajaran.

Berqualitikah puasa yang kita lakukan selama ini? Apa martabat solat tarawikh ? di mana tutur kata dan pandangan mata? Semua ini harus direnung supaya baki ramadhan yang ada digunakan dengan sebaik-baiknya.

Sebagai seorang yang cintakan Islam. Yang mahu Islam memerintah bukan diperintah. Ayuh marilah sama-sama bermunajat, berdoa dan bertawakal kepada Allah pencipta alam agar negara Malaysia tercinta ini melaksanakan seluruh suruhan dan meniunggalkan semua larangan Allah.

Apalah sumbangan yang dapat diberi kepada agamaNya. Berapakah sumbangan wang ringgit yang kita beri kepada Parti Islam Se-Malaysia? Berapa banyakkah tenaga yang disumbangkan kepada aktiviti jamaah? Paling “bangsat” pun berapa banyak kita berdoa untuk jamaah? Kita mesti memberi sedikit sumbangan yang termampu kepada jamaah. Semoga sumbangan yang sedikit ini, negara ini akan diperintah oleh Islam dan sumbangan kita akan dikira sebagai ibadah dan mendapat ganjaran dariNya.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP