Wednesday, September 17, 2008

PR berbohong?

PR dituduh berbohong menjelang kejadian ‘Malaysia Baru’ 16 september baru-baru ini. Pada masa yang sama suara-suara kebimbangan juga keluar dari orang yang sama. Kalau sudah tidak mempercayainya lagi, apa perlu dibimbangkan. Adakah 26 rakyat Malaysia juga beranggapan seperti itu?

Dalam hati kecil, puak-puak ini masih tak lena tidur memikirkan kenyataan akhbar PR pada petang 16 september yang akan mengambil tindakan susulan dalam beberapa hari dan minggu lagi. PR juga menegaskan keyakinan membentuk ‘Malaysia Baru’ .


Menjadi satu harapan yang sangat besar supaya PM dapat menerima kunjungan PR dalam masa terdekat. Biar sesuatu itu berlaku dengan aman untuk negara tercinta ini. Berilah sedikit sumbangan kepada negara, dengan mengenepikan kepentingan peribadi dan mengutamakan kepentingan negara. Seluruh rakyat mahukan negara aman, ekonomi yang adil, rasuah sifar, kehakiman telus, SPR bebas dan kehidupan yang lebih selesa.


Apa pun yang berlaku rakyat mengharapkan akan berlaku perubahan sama ada PR yang membawa perubahan atau kerajaan sedia ada yang membuat perubahan. Berubah dari sistem yang salah kepada sistem yang betul, undang-undang yang zalim kepada undang-undang yang adil, bantuan berpilih kepada bantuan yang menyeluruh. Semua perkara datang dari Allah dan akan kembali kepada Allah jua.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP